vendredi 24 juillet 2009

آقای گنجی! دروغ چرا؟

چند روزی است به بهانه پشتیبانی از رستاخیز مردم ایران ، در مقابل ساختمان سازمان ملل در شهر نیویورک آمریکا تجمعی برگزار می شود . این تجمع که با سر و صدای فراوان ، مردم را به شرکت در آن فراخوانده اند ، از سوی « اکبر گنجی » ترتیب داده شده است و کسانی مانند چند خواننده و هنرپیشه صاحب نام ایرانی و شماری از ایرانیانی که در همه سی سال گذشته ، نامشان را در میان لابی های رژیم ننگین اسلامی می دیدیم ، مورد حمایت قرار گرفته است .

در اینجا کاری به نام های افراد معلوم الحالی نداریم که خود را در صف نخست تدارک دهندگان این سری از گردهمایی ها جای داده اند . فرض هم می کنیم که قصدشان همچنان زنده نگاه داشتن جمهوری اسلامی نیست ( چه فرض محالی ! ) و این خیال را هم از خود دور می کنیم که باز هم می خواهند با راه اندازی این قبیل تجمعات پر حرف و حدیث ، جنبش مردم ایران را آنگونه تبلیغ کنند که « نه سیخ بسوزد و نه کباب » .حتا کاری نداریم که اکبر گنجی - که از چنگ دژخیمان ِ تمامت خواه گریخته است و به دنیای آزاد پناه برده است - چرا آوردن پرچم شیر و خورشید را ممنوع نموده است . تا جایی که یکی از برجسته ترین استادان ایرانی ساکن آمریکا ناچار شود در آنسوی خیابان و به دور از جمع ایرانیان بایستد . زیرا که با خود پرچم شیر و خورشید داشته است و حاضر نبوده آن را کنار بگذارد .اگرچه همین حرکت زیبای دکتر سیامک شجاعی ، به چشمان تیزبین اندیشه ورزان فهماند که تفرقه اندازی میان ایرانیان همواره از سوی مسوولان رژیم حاکم بر ایران و دنبالچه هایشان در برون مرز ، شکل گرفته است و هم میهنان شریف برون مرز ، همواره دست پیوند به سوی هموطنان شان در خاک مادری دراز نموده و می نمایند .
از این هم می گذریم . ولی آقا « گنجی » باید پاسخی مهمتر بدهند . این که چرا در لیست بزرگی که در روبروی سازمان ملل نصب کرده اند نامهایی را نوشته اند که اصلا پایشان به زندان نرسیده و مطلقا در زندان نیستند . چرا باید اکبر گنجی به چنین دروغی دست بیازد ؟مثلا نام آقای کریم ارغنده پور . من با این فرد در لندن زمانی آشنا شدم که برای درمان بیماری فرزندش به این شهر سفر کرده بود . بالطبع وقتی نامش را در فهرست پشت سر اکبر گنجی در تلویزیون دیدم ، کنجکاو شدم چرا باید او را بازداشت کرده باشند . چون در دوره حضور ایشان در لندن فهمیدم که او جزء مخالفان رژیم نیست و مانند بسیاری کنج عافیت نشینی را به چالش با « دیو » خونخوار ترجیح می دهد . البته ناگفته نماند که ایشان هم مانند دیگر رفقایش بدش نمی آید که این رژیم به سود او و دوستان اش اصلاح شود . از همین رو هم هست که گاهی نامش در میان اصلاح طلبان دیده می شود ؛ ولی نه از آن اصلاح طلبانی که سَری پر سودا داشته باشد .به هر حال ، بدیهی است وقتی نام او را دیدم کوشیدم از طریق دوستان در داخل کشور موضوع را پیگیری کنم که چه شده این مرد عافیت طلب را هم بازداشت کرده اند .دوستان باخبرم کردند که ایشان هرگز نه در تظاهرات مردمی بوده و نه بازداشت شده است . بنا بوده روزنامه ای راه بیفتد که او سردبیرش بشود که اصلا روزنامه راه نیفتاد .واقعا که !برای اطمینان از سخنان اقوام و آشنایان همه سایت های مربوط به رژیم را هم زیر و رو کردم ؛ سایت نوروز و غیره . همگی شان فهرست بازداشت شدگان جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و روزنامه نگاران را ثبت کرده اند . ولی در هیچ جا نام مورد نظر من نبود .اکنون این پرسش برایم پیش آمده که آیا نامهای دیگری هم که در فهرست چند صد نفره تجمع نیویورک نوشته شده ، واقعی است و همگی آن ها بازداشت شده و در زندان هستند ؟ یا آن که نامشان نوشته شده که در آینده ایران و پس از فروپاشی رژیم دینی ، به دلیل داشتن سابقه زندان سیاسی ، به پُست و مقام برسند و دیگر بار ایرانیان میهن دوست راستین را که سالها غربت را تاب آورده اند و درس خوانده اند و تخصص کسب کرده اند ، به کنار زده و مهجور بگذارند ؟ و خود معرکه گردان امور بشوند و باز هم آش همان آش بشود و کاسه همان کاسه ؟

آقای گنجی باید توضیح بدهد هدف از انتشار نامهای دروغ چیست ؟ گفته اند پرچم شیر و خورشید نیاورند ، گفته اند شعارهای براندازانه ندهند ، شرکت کنندگانی چون دکتر سیامک شجاعی پذیرفته اند که این خواسته را زیرپا نگذارند و با آن که دلشان برای ایران می تپد ، در آنسوی خیابان بایستند و به شرایط تحمیلی تن در دهند که اصل تجمع به سود ایرانیان درون مرز آسیب نبیند . ولی نامهای دروغ برای چیست ؟اکبر گنجی باید با صراحت به این پرسش ، پاسخ بدهد . اگرنه ، تردید نخواهیم داشت که همه آنچه به عنوان همدلی با ایرانیان درون مرز صورت می گیرد ، معرکه ای بیش نیست و دستاویزی است برای بقای رژیم جهنمی اسلامی . رژیمی که به زعم ایشان باید بماند و تنها رهبری و رییس جمهورش عوض شود ، بی آن که حقوق اساسی و انسانی ملت ایران به آنها باز گردانده شود .

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

دوستان عزیزی که پیام می نویسید. لطف کنید در صورت امکان پیام ها را با حروف فارسی بنویسید تا قابل خواندن باشد. خواندن فارسی با حروف لاتین مشکل است. ضمنا بهتر است بجای گزینه ناشناس، گزینه نام را انتخاب کرده و یک نام - حتما لازم نیست واقعی باشد - بنویسید. اگر مایل به تماس با من هستید می توانید به ایمیل من نامه بنویسید. موفق و پیروز باشید.
atefehm@hotmail.com