mercredi 26 août 2009

اعتصاب غذاي 36 مجاهد گروگان، ساكنان اشرف و هواداران مقاومت وارد دومين ماه خود مي شود

حمله به اشرف- اطلاعیه شماره 89
اولين ماه اعتصاب غذاي 36مجاهد به گروگان گرفته شده توسط نيروهاي عراقي و اعتصاب غذاي ساكنان اشرف و هواداران مقاومت در واشينگتن، اتاوا، لندن، برلين، لاهه و استكهلم سپري و وارد دومين ماه خود مي شود.
36مجاهدي كه روز 6مرداد (28ژوييه) توسط نيروهاي عراقي به گروگان گرفته شدند، در حالي سي امين روز اعتصاب غذاي خود را پشت سر مي گذارند. كه شماري از آنان به هنگام ربوده شدن به شدت مجروح بودند و همچنان از عوارض آن رنج مي برند. بقيه آنها نيز به شدت مصدوم و مضروب شده بودند. آنها كه به بازداشت خودسرانه و شكنجه و رفتار سركوبگرانه يي كه با آنها شده ، معترضند، به دليل جراحتهاي وارده و عوارض ناشي از اعتصاب غذا از ناراحتيهاي شديد و دردهاي طاقتفرسا رنج مي برند، برخي از آنها قدرت راه رفتن ندارند و با صندلي چرخدار جابجا مي شوند، برخي از آنها به هنگام حضور در مقابل قاضي از شدت درد و ضعف بيهوش شدند. روز گذشته به رغم صدور حكم آزادي اين گروگانها توسط قاضي شهر خالص, نخست وزيري عراق به درخواست رژيم ايران از آزادي آنها جلوگيري كرد.
در آستانه دومين ماه اعتصاب غذاي رزم آوران شهر اشرف, حال تعدادي از آنها رو به وخامت نهاده است. مجاهدان خلق ميترارفيعي, طيبه مسرور، مهناز ابوذريان، فروغ پاكدل, بدري رحيمي, نوشين نامور, ليدا نسب زاده, شمسي روشنايي,, فرشته محمدي, مريم افساي, مهناز جديديان, مريم شيرنگي, اقدس نايب, شهلا طوسي, حسنيه منصوري، طيبه يادگاريان, سعيده صبوري، محمد تسليمي، محمد خدابنده، محمد عمراني، علي احساني، پيمان مجلل و هادي كاسه چي, اكبر رئيسي, آرمان جم, ابراهيم روشندل, مسعود آزادي, بهروز سوري, شهريار فعلي پور, حسين شهيدزاده وحسن نكويي, رضا محموديان, فتح الله حيدري, قاسم طاهري, قاسم يزداني, محمد علي صالحي وحسن نكويي, اسدالله اكبري, آرمان جم, عقيل عبداللهي, ايمان عليپور, شهاب اطمينان وجواد قلاوند از عوارض مختلف از جمله كاهش شديد بينايي، ضعف و بيحالي مفرط، سردرد شديد, فينت و عدم تعادل در راه رفتن، ناراحتي كليه، اسپاسم و دردهاي شديد عضلاني، زخم اثني عشر و حالت تهوع، رنج مي برند. برخي از آنها در بيمارستان بستري شده اند. اكثر اعتصاب كنندگان بين 9تا 18كيلو از وزن خود را از دست داده اند.
اعتصاب غذا كنندگان اشرف در پيامي خطاب به مردم ايران نوشتند: رژيم درهم شكسته ولايت فقيه به زعم خود مي خواست با كشتار اشرف، قيام سراسري مردم را نيز خاموش كند، اما به عكس خشم و نفرت مردم عليه آخوندهاي حاكم را فروزان تر و عزم مجاهدان براي استيفاي حقوق به يغما رفته ملت ايران را جزمتر و به همبستگي ملي عموم مردم و نيروها و شخصيتهاي سياسي مخالف ابعاد جديدي داد و اين اعتصاب غذاي سراسري مظهر اين خشم، جلوه اين عزم و نماد اين همبستگي است.
اعتصاب كنندگان اشرف تأكيد كردند كه خواستهاي آنها شامل آزادي 36 مجاهد گروگان, بيرون رفتن نيروهاي عراقي از اشرف, بر عهده گرفتن حفاظت توسط نيروهاي آمريكايي تا زماني كه يك نيروي بين المللي اين وظيفه را بر عهده بگيرد و همچنين استقرار يك تيم نظارت بين المللي در اشرف, مي شود.
آنها تاكيد كردند: « قريب به 2000 تن انواع نيروهاي سركوبگر با همان سلاحها و ابزار قتاله در داخل و اطراف اشرف صف آرايي كرده اند. آنها با ممانعت از ورود خبرنگاران و وكلا و نمايندگان و فعالان حقوق بشري و با محاصره تمام عيار اشرف مي خواهند بر آنچه انجام شده يا انجام خواهد شد, سرپوش بگذارند . به خصوص كه تا كنون, نه نيروهاي آمريكايي و نه هيچ مرجع و مقام با ارگان بين المللي,حفاظت و امينت اشرف را تضمين نكرده است. در چنين شرايطي, اين اعتصاب سلاح ما و تنها سلاح ما براي پيشگيري از تجديد همان حمله و كشتار و براي در هم شكستن توطئه هاي دار و دسته خامنه اي است كه در واپسين مرحله حيات از هيچ خباثت و جنايتي فروگذار نمي كنند. از اينرو بايد بر روي گرفتن تضمينهاي لازم از ايالات متحده و ارگانهاي ذيربط بين المللي تاكيد ورزيد».

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
4شهريور 1388(26 اوت 2009)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

دوستان عزیزی که پیام می نویسید. لطف کنید در صورت امکان پیام ها را با حروف فارسی بنویسید تا قابل خواندن باشد. خواندن فارسی با حروف لاتین مشکل است. ضمنا بهتر است بجای گزینه ناشناس، گزینه نام را انتخاب کرده و یک نام - حتما لازم نیست واقعی باشد - بنویسید. اگر مایل به تماس با من هستید می توانید به ایمیل من نامه بنویسید. موفق و پیروز باشید.
atefehm@hotmail.com