mardi 25 août 2009

به رغم حكم آزادي 36تن از ساكنان اشرف توسط قاضي، دولت عراق به درخواست رژيم ايران از آزادي آنها جلوگيري مي كند

حمله به اشرف-اطلاعیه شماره 88
ساعت 10صبح, روز دوشنبه 2شهريور (24اوت 2009) قاضي دادگاه شهر خالص، حكم آزادي 36گروگان اشرف را صادر كرد و حكم را براي اجرا به پليس ابلاغ نمود. خبرگزاري اصوات العراق روز دوشنبه 24اوت و روزنامه الصباح الجديد روز سه شنبه 25اوت خبر آزادي گروگانها از زندان را منتشر كردند و نوشتند: «يك منبع دولتي مسئول در استان ديالي روز دوشنبه خبر داد 36نفر از اعضاي سازمان مجاهدين خلق كه يك ماه از دستگيري آنها توسط نيروهاي عراقي گذشته بود, آزاد شدند».
بر اساس حكم قاضي خالص, كه مورد تائيد دادستان خالص نيز قرار گرفته است, مجاهدان اسير بايد بلادرنگ آزاد مي شدند. اما پليس از آزادي آنان كه در بيست و نهمين روز اعتصاب غذاي خود به سر مي برند، خودداري كرده و مي گويد: براي آزادي آنها بايد موافقت مقامات بالاتر گرفته شود! پيداست كه سفارت رژيم ايران در بغداد و طراحان حمله جنايتكارانه به اشرف, سراسيمه از صدور حكم آزادي 36گروگان به بهانه هاي واهي از آزادي آنها جلوگيري كرده اند. به قرار اطلاع, پرونده به دستور نخست وزيري عراق به بعقوبه منتقل شده و دادستان بعقوبه نسبت به صدور حكم آزادي فرجام خواسته است تا از آزادي گروگانها ممانعت شود.
اكنون بيش از پيش روشن مي‌شود كه نگهداري اين افراد تنها به خواست رژيم ايران و در جهت اجراي توافق دوجانبه يي است كه خامنه اي آن را در روز 10اسفند علني كرد.
مقاومت ايران دولت آمريكا، نيروي چند مليتي- عراق، دبيركل، شوراي امنيت و كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد و همه مراجع مدافع حقوق بشر را به اقدام فوري براي نجات جان و آزادي 36گروگان كه در تهاجم نيروهاي عراقي ربوده شده و برخلاف حكم صريح قاضي آزاد نشده اند, فرامي خواند.
مقاومت ايران به دولت عراق هشدار مي دهد كه به گروگان گرفتن افراد حفاظت شده در عداد جنايت عليه بشريت و قابل تعقيب در محاكم بين المللي است و از سفارت آمريكا در بغداد و فرماندهي نيروهاي آمريكايي مي خواهد تا به تعهداتشان در قبال افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو طبق موافقتنامه يي كه با يكايك ساكنان اشرف از جمله اين 36تن امضاء كرده اند, پايبند باشد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
3شهريور 1388(25اوت 2009)

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

دوستان عزیزی که پیام می نویسید. لطف کنید در صورت امکان پیام ها را با حروف فارسی بنویسید تا قابل خواندن باشد. خواندن فارسی با حروف لاتین مشکل است. ضمنا بهتر است بجای گزینه ناشناس، گزینه نام را انتخاب کرده و یک نام - حتما لازم نیست واقعی باشد - بنویسید. اگر مایل به تماس با من هستید می توانید به ایمیل من نامه بنویسید. موفق و پیروز باشید.
atefehm@hotmail.com