jeudi 1 octobre 2009

ضرب و شتم و مجروح كردن گروگانها در هنگام انتقال به بغداد

ظهر امروز پنجشنبه 9مهر (اول اكتبر2009) 36گروگان مجاهد خلق در زمان انتقال از زندان خالص به بغداد, قبل از سوار شدن به ميني بوس, بيش از دو ساعت تحت شكنجه و ضرب و شتم قرار داشتند.
نيروهاي سركوبگر عراقي ابتدا به اتاقي در زندان خالص كه گروگانها در آن جمع و به بازداشت و انتقال غيرقانوني خود معترض بودند, يورش بردند و مجاهدان اسير را در شصت و ششمين روز اعتصاب غذا با ضربات مشت و لگد به سر و صورت و شكم و قفسه سينه, مصدوم و مجروح كردند. آنگاه آنها را با خشونت بسيار دستبند زده و بر روي زمين ميانداختند و كشان كشان خارج نموده و به داخل ميني بوس ميانداختند. لباسهاي همه نفرات خونين بود و مستمراً شعار «ياحسين, يا مظلوم» مي دادند.
مزدوران عراقي, مجاهد خلق مهدي زارع را در يك اتاق جداگانه مجدداً به طرز وحشيانه يي مورد شكنجه و ضربات مشت و لگد در ناحيه سر و صورت و چشم قرار دادند و دست مجاهد خلق احمد تاجگردون را شكستند. مجاهدان خلق حسين فيلي و رحمان حيدري به دليل ضربات وارده بيهوش شدند. به قرار اطلاع گروگانها به سلولهاي استخبارات (اطلاعات نظامي) در بغداد منتقل شده اند.
ساعتي پس از انتقال خشونت بار 36 مجاهد خلق, خبرگزاري سپاه پاسداران (خبرگزاري فارس) در تهران به نقل از «يك منبع امنيتي عراق» از انتقال آنها «براي محاكمه به بغداد به خاطر حضور غيرقانوني در خاك عراق» خبر داد و افزود: «بازداشت شدگان با سه دستگاه اتوبوس تحت تدابير امنيتي شديد نيروهاي پليس, براي محاكمه به بغداد منتقل شدند».
همزمان در تهران, لاريجاني رئيس مجلس رژيم در نشست مطبوعاتي مشترك با رئيس مجلس عراق «ابراز اميدواري کرد همکاري دو کشور به بهبود شرايط منطقه کمک کند تا تروريستهايي مثل منافقين در منطقه حضور نداشته باشند» (خبرگزاري حكومتي ايرنا -9مهر88).
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
9مهر 1388 (اول اكتبر 2009

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

دوستان عزیزی که پیام می نویسید. لطف کنید در صورت امکان پیام ها را با حروف فارسی بنویسید تا قابل خواندن باشد. خواندن فارسی با حروف لاتین مشکل است. ضمنا بهتر است بجای گزینه ناشناس، گزینه نام را انتخاب کرده و یک نام - حتما لازم نیست واقعی باشد - بنویسید. اگر مایل به تماس با من هستید می توانید به ایمیل من نامه بنویسید. موفق و پیروز باشید.
atefehm@hotmail.com