mercredi 21 octobre 2009

مصاحبه مادر میثاق یزدان نژاد زندانی سیاسی در اوین با صدای آمریکا

صدای آمریکا :ميثاق يزدان نژاد، 23 [ساله] ، دانشجوى رشته مترجمى پيام نور در شهريور ماه در دادگاه انقلاب توسط قاضى صلواتى به 14سال زندان محكوم شد.
اكرم سنجرى مادر ميثاق يزدان نژاد در گفتگو با صداى آمريكا درباره دستگيرى فرزند خود چنين مىگويد: ميثاق 19شهريور سال 86 در منزلمان دستگير شد. سه ماه ما هيچ خبرى از اين بچه نداشتيم. من به تمام مراجع، مراكز حقوقبشرى، صليب سرخ، تمام دفاتر زندانها، كانون وكلا سرزدم. اما بىنتيچه بود. اسمى از بچه من هيچ چا نبود. و از سلامتى اين بچه من به شدت نگران بودم با توجه به اين كه ميثاق از سال 82 در اثر بيمارى افسردگى تحت درمان بود و بعد از سه ماه، تقريباً چهار ماه تلفن به خانه زد و گفت من اوينم و بعد از 9ماه در دادگاه شماره 15، قاضيش هم آقاى صلواتى بود، محاكمه كردند، به چهارده سال محكومش كردند. يعنى اين كه اين بچه يك بار هم سال 84 كه جرمش اين بود كه رفته اشرف غيرقانونى و برگشته كه دستگير شده بود بيست روز و به قيد ضمانت آزاد شده بود به اون در رابطه با اون بهش چهار سال داده بودند. ده سال هم اضافه از اون براش دادند، در صورتى كه تمام موارد كيفرخواستش به جز خيلى چيزهاى جزئى ديگر همان موارد كيفرخواست سال 84 است و به گفته وكلا اصلاً يك متهم را بهعنوان مثلاًًً دو بار به دليل يك كيفرخواست، يك جور، محاكمه نمىكنند و حكم نمىدهند.
صدای آمریکا: حكمى كه براشون صادر شده حكم نهاييه؟
اکرم سنجری: نخير، هنوز تجديد نظر نشده و ما اعتراضمان را از طريق وكيل ابلاغ كرديم.
صدای آمریکا: بار دوم كه دستگير شد در واقع بهش اتهامى نزدند كه برگشت خورد به اون اتهام اوليه اش؟
اکرم سنجری: تقريباً مواردش همان بود، تبليغات بود و چون هوادارى سازمان مجاهدين بهش دادند. من و پدرش سال 60 به دليل اين كه برادرهاى من مجاهد بودند و شهيد شدند ماها زندان بوديم و محاكمه شديم. ببينم من سؤال دارم اگر من جرمى كردم محاكمهام شدهام، آيا اين بايد جزو كيفرخواست بچه من باشد. جز يكى از كيفرخواستهاش اينه كه پدرش زندان سياسى بوده، مادرش زندان سياسى بوده، خواهرش اشرف است، خوب جرم اين بچه محسوب نمىشود. خوب اين چيكار كنه، اين چه گناهى دارد. خواسته من اينه كه عادلانه تجديدنظر بشود و تصميمگيرى بشود.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

دوستان عزیزی که پیام می نویسید. لطف کنید در صورت امکان پیام ها را با حروف فارسی بنویسید تا قابل خواندن باشد. خواندن فارسی با حروف لاتین مشکل است. ضمنا بهتر است بجای گزینه ناشناس، گزینه نام را انتخاب کرده و یک نام - حتما لازم نیست واقعی باشد - بنویسید. اگر مایل به تماس با من هستید می توانید به ایمیل من نامه بنویسید. موفق و پیروز باشید.
atefehm@hotmail.com