vendredi 11 septembre 2009

سفیر آمریکا در بغداد : تعهد میکنم که برای تامین امنیت اشرف اقدامات خود را دو چندان کنم.

رادیو بین المللی فرانسه - جمعه 11 سپتامبر
کریستف هیل سفیر آمریکا در بغداد ، در مقابل نمایندگان ‏پارلمان آمریکا تعهد کرد که برای تامین امنیت پایگاه اشرف ‏اقدامات خود را دو چندان خواهد کرد. در این پایگاه حدود 3000 ‏نفر از مجاهدین اقامت دارند.‏ ‏ سفیر آمریکا هم چنین تعهد کرد که برای جلوگیری از اخراج ‏‏36 نفر از مجاهدینی که توسط مقامات عراقی دستگیر شده ‏اند و ممکن است به ایران تحویل داده شوند اقدام کند.‏ این افراد در جریان درگیری های ساکنان اردوگاه و پلیس ‏عراق در ژوئیه گذشته دستگیر شدند.
کریستف هیل که در مقابل کمیسیون امور خارجه مجلس ‏نمایندگان آمریکا سخن می گفت ، درعین حال قول داد که به ‏حکومت عراق فشار آورد تا با ساکنان پایگاه اشرف برخوردی ‏انسانی داشته باشند.‏
یادآوری کنیم که از زمان پایان یافتن ماموریت ارتش آمریکا در ‏شهر های عراق ، دولت عراق اداره امور این پایگاه را بعهده ‏گرفته است.‏ سفیر آمریکا به" منافع" این کشور در برقراری حقوق بشر در ‏میان اعضای پایگاه اشرف اشاره کرد و اینکه نخواهد گذاشت ‏کسانی از میان آنان به زور به ایران تحویل شوند.‏ او اظهار امیدواری کرد که مقامات عراقی نیز نگرانی های ‏آمریکا را درک کنند و بطورهماهنگ با آمریکا همکاری کنند. او ‏گفت که ‏‏"حاکمیت ملی آنها بر عراق نباید باعث نقض حقوق بشر ‏گردد".
‏ ‏" کمیته آمریکائی برای ساکنان پایگاه اشرف" تقاضا دارد که ‏آمریکائی ها بطور موقت نیرو های خود را در اطراف کمپ ‏مستقر کنند ، تا زمانیکه سازمان ملل بتواند گروهی را واسطه ‏روابط ساکنان کمپ با مقامات عراقی کند.‏ درحوادث خونین ماه ژوئیه میان پلیس عراق و مجاهدین یازده ‏نفر کشته ، پانصد نفر زخمی و سی و شش نفر دستگیر ‏شدند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

دوستان عزیزی که پیام می نویسید. لطف کنید در صورت امکان پیام ها را با حروف فارسی بنویسید تا قابل خواندن باشد. خواندن فارسی با حروف لاتین مشکل است. ضمنا بهتر است بجای گزینه ناشناس، گزینه نام را انتخاب کرده و یک نام - حتما لازم نیست واقعی باشد - بنویسید. اگر مایل به تماس با من هستید می توانید به ایمیل من نامه بنویسید. موفق و پیروز باشید.
atefehm@hotmail.com