mercredi 9 septembre 2009

محكوم شدن يك دانشجو به 14سال زندان و تبعيد

بنا بر گزارشهاي رسيده, در روز 16شهريور, يك دانشجوي 23ساله به نام ميثاق يزدان نژاد، در يك محاكمه نمايشي در بيدادگاههاي آخوندها به 14سال زندان و تبعيد محكوم شد وي كه به مدت 2سال در بندهاي 209 و 350 زنداني بوده است، در تاريخ 18شهريور 1386، طي يورش وحشيانه مأموران وزارت اطلاعات به منزل پدريش دستگير شد و به سلولهاي انفرادي بند مخوف209 اوين منتقل شد و تحت شكنجه هاي جسمي و روحي قرار گرفت.
اين دانشجوي جوان به خاطر اتهامهايي نظير شركت در مراسم يادبود زندانيان قتل عام شده در سال67, سفر به اشرف جهت ديدار خواهرش و ارتباط ايميلي با سازمان مجاهدين دستگير شده است.
پدر ميثاق، به نام مجتبي يزدان نژاد و مادرش خانم اكرم سنجري نيز همراه با كودك خردسالش در دهه60 به مدت سه سال در شرايط طاقتفرساي زندانهاي آخوندها زنداني بودند. سه دايي وي نيز مجاهدين خلق حسن, حسين و ابراهيم سنجري در دهه60 به دست دژخيمان رژيم اعدام شده اند
ميثاق يزدان نژاد, به دليل شدت شكنجه ها و اوضاع وخامت بار زندان بيمار است و نياز به رسيدگيهاي پزشكي دارد.
مقاومت ايران عموم مجامع بين المللي و سازمانهاي حقوق بشري را به محكوم كردن نقض شديد و گسترده حقوق بشر به ويژه دستگيري دانشجويان ايران فرامي خواند و خواستار اقدامي فوري و لازم الاجرا جهت آزادي كليه دستگير شدگان مي باشد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
18شهريور1388(9سپتامبر2009

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

دوستان عزیزی که پیام می نویسید. لطف کنید در صورت امکان پیام ها را با حروف فارسی بنویسید تا قابل خواندن باشد. خواندن فارسی با حروف لاتین مشکل است. ضمنا بهتر است بجای گزینه ناشناس، گزینه نام را انتخاب کرده و یک نام - حتما لازم نیست واقعی باشد - بنویسید. اگر مایل به تماس با من هستید می توانید به ایمیل من نامه بنویسید. موفق و پیروز باشید.
atefehm@hotmail.com